Зміцнення пружин обдуванням дріб'ю

В даний час для обдування дрір'ю застосовують спеціальні дробометні установки. Більшість цих установок дріб подається на деталі колесом, що обертається зі швидкістю 2250 об/хв і створює окружну швидкість від 3000 до 4000 об/хв залежно від діаметра колеса. Дріб через лійку 1 подається до центру колеса, звідки по лопатях З вона переміщається від отвору 2 до периферії колеса. З лопат колеса дріб вилітає по дотичній до периферії. Траєкторію польоту дробу показано сектором 4. Напрямок траєкторії польоту дробу регулюється заслінкою 5.

Ресори і пружини вводять під потік дробу, що летить і піддають обробці дробом протягом 30-40 сек. Дрібні пружини окремими партіями завантажують у дробометну камеру, з похилою нескінченною стрічкою, яка конструктивно виконана з металевих пластин. Пружини піддають обробці дробом, безперервно перемішуючи їх. При такому обдуванні загальною тривалістю 10 хв, найбільш інтенсивному наклепу і зміцненню піддається зовнішня поверхня витків, тобто поверхня, яка відчуває найбільшу напругу в роботі.

Ресорні листи піддають наклеп тільки з одного боку (по внутрішній поверхні). Листи укладають на нескінченний ланцюг транспортера увігнутою стороною вгору, і проводять їх з певною швидкістю під потоком дробу в камері дробомета. Зазвичай ця швидкість встановлюється в межах 3-4 м/хв (при двох турбінах, що працюють).

Циліндричні деталі типу півосей і торсіонів піддають обдування у спеціальних пристосуваннях, що надають їм обертання під час проходження під потоком дробу. Обертання необхідне для забезпечення рівномірного наклепу по всій поверхні та уникнення жолоблення довгих і тонких деталей, якими є півосі та торсіони.

Для зміцнення застосовується литий чавунний дріб або дріб, отриманий рубкою пружинного дроту на спеціальних автоматичних верстатах. Чавунний дріб вкрай не міцний і швидко розколюється. Зазвичай термін її роботи не перевищує 30 год. Сталевий рубаний дріб з дроту може працювати не менше 100 год.

Зміцнення дробом тільки тоді досягає мети, коли для наклепу поверхні пружин, ресор і торсіонів застосовується повноважний (без уламків) дріб діаметром від 0,4 до 1,7 мм, що направляється на поверхню деталей зі швидкістю від 3000. до 4000 м/хв протягом 30-60 сек.

Внаслідок того, що уламки дробу знижують ефективність зміцнення, дріб, що функціонує в дробометних установках, сепарують, тобто очищають від уламків. Уламки в дроби допускаються у кількості, що не перевищує 150 градусів. Перевірка діаметра дробу та вмісту осколків у дробі здійснюється переглядом дробу у полі зору вимірювальної лупи.

Процес зміцнення деталей у дробометних камерах контролюють вимірюванням основних показників режиму обробки, тобто перевірки повноважності самого дробу, контролю тривалості обробки (час перебування деталей у камері, швидкості руху транспортера) та спостереження за витратою електроенергії, що споживається для обертання турбін та створення потужного потоку дроби. Останній фактор контролюють за амперметром. Нормальне споживання струму встановлюють при засипанні свіжого дробу та встановленні в турбінах нових лопатей. Якщо дріб засмічується уламками, споживання струму падає. Якщо сила струму зростає, це говорить про знос лопатей в турбінах і, отже, про відсутність необхідної живої сили удару дробу по поверхні, що обробляється. Тому і падіння і підвищення сили споживаного струму на амперметрі понад межі, встановлені дослідами, показує, що порушується головний показник процесу: інтенсивність наклепу. Інші способи контролю інтенсивності наклепу (наприклад, обробка та вимірювання прогину еталонної пластинки) не є ефективними у повсякденній роботі та, крім того, нерідко дають помилкові результати.

Фізична сутність процесу зміцнення при обробці поверхні ресор дробом полягає в тому, що наклепаний дробом поверхневий шар металу розтягується внаслідок збільшення об'єму наклепаного шару, тому нижчі не наклепані шари металу зазнають напруги розтягування, а наклепаний шар - напруги стиснення. Ці напруги стиснення і є тим додатковим резервом, який підвищує опір ресорних листів зусиллям, що розтягують, що виникають на увігнутій поверхні листів при вигині ресори.

Пропонуємо виробництво пружин під замовлення та доставку по Україні до міст, де є відділення "Нової пошти".

Потужні пружини

пружини в Україні